CALATORIA IMPOSIBILA

CALATORIA IMPOSIBILA

In 1955, 6 studenti au pornit din Londra cu 2 vehicule Land Rover, intr-o expeditie extraordinara catre necunoscut. Destinatia era Singapore, iar premiul era un loc in istorie. Tim Slessor, unul dintre membrii echipei, isi aduce aminte cum s-a desfasurat calatoria.



Ar fi fost una dintre cele mai lungi calatorii intercontinentale: jumatate de glob, de la Canalul Manecii la Singapore.

Ca studenti, nu aveam bani, nici masini, nu aveam nimic.

Tipic pentru sfarsitul anilor 50 in campusul universitatii Cambridge, ideea a prins contur intr-o seara tarzie, pe cand faceam o cafea la ibric. M-am dus pana in camera lui Adrian Cowell sa-i cer o boneta, iar acesta a inceput sa viseze cu ochii deschisi. Ce-ar fi sa pornim intr-o expeditie pana in Singapore? O nebunie? Poate. Dar de ce nu? La urma urmei, nimeni n-a mai facut-o. Am putea fi primii.

Ne-am uitat pe un atlas. Am schitat un traseu. Am estimat distanta. Am discutat pana tarziu in noapte.

Si cam asa s-a nascut ideea, sau mai precis, asa a fost conceputa.



Echipa s-a format pe nesimtite. Primul a fost cameramanul Antony Barrington Brown (i se spunea si BB). Apoi Henry Nott, secretatul clubului sporturilor cu motor al universitatii. A urmat Pat Murphy, navigator si diplomat pentru negocierea vizelor.

Apoi, ne-a venit ideea sa recrutam o persoana de la Oxford: ne-am gandit ca daca o sa facem vreodata rost de cele 2 masini, pe una o s-o vopsim albastru deschis si pe cealalta albastru inchis. Interesul publicului ar fi crescut foarte mult sansele noastre de a obtine sponsorizarea.



Am facut demersurile necesare la Oxford. L-am recrutat pe Nigel Newbery, care a devenit responsabil cu logistica si al doilea mecanic. Adrian, care de fapt a avut si ideea, era deja seful nostru - casier, contabil si secretara. Apoi, mai intai printr-o scrisoare si apoi printr-o vizita la Birmingham, a incercat sa-i convinga pe cei de la Land Rover ca eram capabili sa ajungem la capatul unei calatorii care, pentru unii, era aproape imposibila.

Dar daca, dupa cum a subliniat Adrian, impotriva tuturor piedicilor, am fi primii care am ajunge la Singapore cu masina, publicitatea pentru Land Rover nu ar fi de neglijat. Cateva zile mai tarziu, Rover ne-a raspuns si a spus ca a inteles logica lui Adrian. Cata bucurie!